O nas
Oferta
Współpraca
Blog
Blog JST
Szkolenia
Dołącz do nas
Rekrutacja
Po pracy
Zespół
Nasze publikacje
Strefa klienta
Kontakt
Blog
Strona główna
Blog
Instrukcja wysłania pisma ogólnego do urzędu na ePUAP
Instrukcja wysłania pisma ogólnego do urzędu na ePUAP
Data publikacji: 02-11-2021
W okno wyszukiwarki wpisujemy link :
https://www.gov.pl/web/gov/wyslij-pismo-ogolne
Klikamy ,, WYŚLIJ PISMO OGÓLNE’’
W następnym kroku wybieramy sposób logowania , możemy zalogować się na dwa sposoby wybierając ,, Profil Zaufany” lub „ e-dowód”.
Dalej wybieramy za pośrednictwem jakiej metody chcemy się zalogować :
1) wpisać adres email oraz hasło dla profilu zaufanego
2) zalogować się za pomocą banku lub innego dostawcy
W późniejszym etapie wybieramy urząd lub instytucję , do których chcemy wysłać pismo.
Wybieramy z dostępnych okienek INNE SPRAWY UZRĘDOWE
Z listy rozwijanej „korespondencja z urzędem” wybieramy Pismo ogólne do podmiotu publicznego (rodzaje pism ułożone powinny być alfabetycznie)
Po wybraniu Pismo ogólne do podmiotu publicznego wybieramy ZAŁATW SPRAWĘ (na niebiesko)
Otwiera się nowe okno, gdzie należy wskazać:
a. urząd lub instytucję, do której składasz pismo, np. Urząd Skarbowy Warszawa Praga
b. Rodzaj pisma
c. Tytuł pisma
d. Treść pisma
e. Załączniki (opcjonalnie, jeśli są)
TREŚC PISMA:
a. tutaj możesz wpisać treść Twojego pisma, albo
b. wskazać co załączasz, np. W załączeniu wniosek VAT-R o zarejestrowanie itd. – wówczas jako załącznik dodajesz pismo podpisane podpisem kwalifikowanym lub ePUAP
PAMIĘTAJ! Aby w obu przypadkach podpisać pismo, które tworzysz. Jeśli wyślesz pismo bez podpisu, to Twoja sprawa nie zostanie załatwiona. Dlatego upewnijmy się że dokument został wysłany z podpisem!
Sprawdź swoje dane kontaktowe, które są pod załącznikami.
Następnie wypełniamy formularz, dodajemy potrzebne załączniki , jeśli posiadamy takie w wersji elektronicznej.
Klikamy ,, Dalej” , a później ,, Wyślij bez podpisu” lub ,, Podpisz i wyślij’’( Należy jednak pamiętać że jeśli wyślemy pismo bez podpisu, to nie załatwimy sprawy. Dlatego upewnijmy się że dokument został wysłany z podpisem!)
Następnie wyświetli się nam komunikat, że pismo zostało wysłane. Czekamy na urzędowe poświadczenie przedłożenia ( UPP) , które dostaniemy na podanego maila skrzynkę epUAP
Czekamy na odpowiedź
Zobacz także
Opodatkowanie VAT nabywanych przez JST usług szkoleń - a możliwość odliczenia podatku VAT.
Budynek do rozbiórki a ustalenie stawki VAT dla sprzedawanej nieruchomości.
Dzierżawa gruntu na rzecz konsumenta - jak powstaje obowiązek podatkowy?
Ogłoszono nowe informacje w sprawie KSeF!
Jak sprawdzić status polskiego kontrahenta w VAT?
Czy wycofanie samochodu osobowego z działalności gospodarczej zawsze jest objęte VAT?
Moment powstania obowiązku podatkowego u sprzedawcy – jakie znaczenie ma on dla nabywcy towaru/usługi.
Nota korygująca wystawiona do faktury w KSEF
Jak będziemy identyfikować faktury konsumenckie, które będą wyłączone z obowiązkowego KSEF?
Moment powstania obowiązku podatkowego dla dostawy energii elektrycznej i najmu w świetle interpretacji Dyrektora KIS.